Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

A500 Mini - kan næsten ikke få armene ned :)

Hvad vil du bruge din A500 Mini til?
Game (og alle i sofaen SKAL se med)
Nørde (inde på mit mørke værelse med kat, kaffe og Kraftwerk)
Have min A500 Mini parat til når vennerne kommer forbi og vi skal tur ned af 'memory lane'

Bam - Wow !

Så kom der en velkonfigureret retro Amiga. Når man læser, så lyder det som om, at det faktisk er lidt den retro Amiga mange håbede på.

A500 Mini hedder den og kommer vist til at koste omkring 1.000 DKK (129€).
Ikke for meget fnidret setting, WHD load, skulle ku' køre Workbench, nemt brug USB for nyt materiale.

Maskinen kan kører alt Amiga 500 / 600 / 1200. Den har 3 almindelig USB porte, en USB C port for strøm og nem HDMI port. Der er endda CRT filter, så du kan få en en 'tv-rør' oplevelse!
Tror standard opsætning vil være gamepad, gamepad og mus.

Hvad skal disk drevet dog bruges til? Er det blot til pynt?
Og hvad med clock speed. Kan man manipulere den?

25 spil vil komme med konsollet, men blot 12 er nævnt.

• Alien Breed 3D
  • Another World
  • ATR: All Terrain Racing
  • Battle Chess
  • Cadaver
  • Kick Off 2
  • Pinball Dreams
  • Simon the Sorcerer
  • Speedball 2: Brutal Deluxe
  • The Chaos Engine
  • Worms: The Director’s Cut
  • Zool

Hvilke mangler?

Ikke spil

Du kan læse mere fra Retro Games her.

Blot lidt begejstring fra mig ! :)

NB: Manglede en Retro Machine kategori, så jeg brugte Retro Streaming i stedet.

Uploaded filer:
  • THEA500_Mini_3D_2.jpg

Det er jo ikke noget der er gået min næse forbi. Men alle de store youtubere står på nakken af hinanden for at fortælle om den og give deres besyv, for at sige om det er et godt eller dårligt produkt. Hvad jeg personligt tager afstand fra. Vi kan på ingen måder sige nu, om man skal købe eller ej. Det er her de alle går galt i byen. Altså før vi har set det egentlige produkt i test. Folk ser bare en reklame og tror at de kan snakke om selve produktet ud fra den video.

Jeg vil dog sige, at hvis produktkvaliteten er oppe i samme liga som TheC64. Så er jeg sikker på at den godt kan købes. Men den skal edderbankme være der oppe, for ellers er det bare endnu en RaspberryPI lignende løsning. Det jeg har lagt mærke til, er nemlig at TheC64 giver en bedre oplevelse end en RPI maskine. Her tænker jeg mest på lyd og billede. Der er jo stadig problemer med Amiga emulering på RPI, hvor de store AGA titler lagger forfærdentligt. Men OCS og ECS kører til gengæld fornuftigt nok.

En anden lille ting jeg bed mærke i. Er at de på deres hjemmeside, under produktet, har nævnt at de benytter teknologier fra Cloanto og så WHD-Loader. Så jeg er næsten sikker på at det er harddisk images som den benytter på en eller anden måde, og så en karusel som frontend. Så uden at vide det, vil jeg skyde på at man kan benytte sin egen harddisk image fil, når man modder firmwaren. Det er jo sket med TheC64, hvor man kan bygge sig en custom firmware men er begrænset på grund af størrelsen på det interne lager i boardet. Hvad i forvejen er en modeficeret OrangePI og ikke RaspberryPI.

Men lad os nu se de første unboxing videoer af pre-produktion modeller. Det skal med sikkerhed nok komme.

René Pedersen and Jakob Joergensen have reacted to this post.
René PedersenJakob Joergensen

Og det er ikke jul jeg venter på, men slut marts > eller nærmere april. Den skulle udkomme 31. marts !

Hehe..... Næææ... Det bliver fedt at se hvad den kan, før jeg bestemmer mig for køb eller ej.

For mig er det et must. Skal have den. De 3 bedste maskiner jeg har nørdet med ! :)

Gad vide hvilke accessories man vil kunne købe til maksinen ?

Et A1200 BT keyboard ku' da godt være på ønskeseddelen?