Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

At sælge, men vil kun sælge til samlere?!

Hej alle på forum'et.

Jeg kom til at tænke på hvis man har noget PC hardware (eller andet veteran hardware) som man gerne vil sælge. Hvor er det så bedst at sælge efter følgende kriterier?

1:
Det skal være folk som har oplevet hardwaren i deres ungdom eller teeneage år. Eksemplet kunne være folk som har benyttet 486dx2-66 VLB i deres teenage år, og man vil gerne have at det er dem som har den primære adgang til dette. Grundet den langt større nostalgiske tilknytning end dem der i dag er 18/22 år og har hørt om "det der Dos gaming". Jeg snakker om en lidt mere kærlig tilgang til hvem jeg sælger til.

2:
At det er samlere som gerne vil købe. Eller folk hvor jeg er 100% sikker på at de behandler tingene med respekt og omhu, så jeg ved at hardwaren kommer til at fungere i så lang tid som muligt. Og ikke bare en eller anden der "rager" på midten af printet, medens de render rundt på et uldent nylon tæppe, iført akrylbukser og nylon skjorte uden antistatisk armbånd. Med andre ord, folk som har respekt for den historiske betydning, og hardwarens sjældenhed.

3:
Vil sikre sig, at det rent faktisk er dem som har den nostalgiske tilknytning, som får hardwaren billigst som muligt. Jeg ved godt at man ikke skal snyde andre med for høje priser, men man skal altså heller ikke snyde sig selv for hvad markedsprisen er. Hvis man sammenligner lidt med et salg af en Ferrari, så snakker jeg lidt i retning af at det er for dumt at sælge en 250-GTO til 500.000 kroner, hvis den er i fabriksny stand. I ved hvad jeg mener.

Så spørgsmålet er, hvor man kan sælge så de rigtige mennesker får adgangen. Det kan godt være jeg snakker om at sælge til "en eksklusiv klub", men jeg tænker lidt i linjer med at det er dem som kan huske tiden, der vil have den største oplevelse af at genopleve hardwaren. Og derfor er det jo dem jeg helst vil sælge til. Så er det jo et plus, hvis de er samlere, som rent faktisk har tid til at benytte det, så det ikke går til, ved at blive opbevaret i kasser på en reol.

Jeg værdsætter enhver info og input til dette, specielt når jeg ikke har Fjæsbog.