Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Jeg købte en Dell 2001fp fra februar 2004 i sidste uge.

Da der ikke er et decideret generel Amiga sub-forum, så smider jeg indlægget under Amiga600, da jeg har testet den af på min Amiga600.

Som sagt så købte jeg en Dell 2001fp LCD monitor i sidste uge. Jeg var yderst heldig, da jeg var den første som svarede på annoncen. Den havde ikke engang været på i en time før jeg spurgte på skærmen. Ifølge sælgeren, var der rift om den. Men han var venlig ikke at pumpe prisen op, som de fleste godt kan finde på. Dejligt med ordentlig kø-kultur for en gangs skyld.

Men jeg har så endelig fået testet skærmen af på min Amiga600. Først testede jeg den af på den IndivisionECS-V2 scandoubler jeg har i maskinen. Intet at sætte fingeren på. Her er skærmen fuldt på højde med den IBM Thinkvision 17 tommer jeg normalt bruger. Så testede jeg den af med en unbuffered-VGA adaptor. Det er bare en simpel pass-through en. Først var det et gyseligt billede, men efter at have indstillet både clock og phase, samt lidt andre få ting, så virkede skærmen perfekt med 15khz signal. Den er også blevet testet hurtigt af med min C64 (Rev. 250407) på S-Video og her er skærmen også rigtig god. Dog testet på S-Video input på skærmen.

Hvis det viser sig at skærmen viser et perfekt billede på mine 286, 486 og Pentium1 maskiner. Hvor jeg benytter både ISA, VLB og PCI grafikkort. Så er den næsten den hellige gral, hvad LCD skærme til veteran computere angår. Jeg siger næsten, da den glemmer indstillingerne der laves ved 15khz signal. Den husker fint med 31khz signal. Men det er ikke værre end at jeg har dem skrevet op på et stykke papir, og den glemme kun indstillingerne, hvis jeg slukker for skærmen.

Jeg lavede en lille Youtube video og uploadede til min kanal. Jeg ved godt det er et skod-kamera som sidder i min telefon, men videoen er kun lavet for at demonstrere at det virker. Scrolling er super-butter-smooth og farverne er helt korrekte når man ser skærmen i levende live.

Dell 2001fp - Amiga600 - 15khz Signal.

sysadmin has reacted to this post.
sysadmin

Hej @brostenen

Jeg har oprettet et Sub-Forum : Commodore Amiga Generelt og tilladt mig at flytte dit indlæg til dette.

/niels

Fedt....

Jeg tænker at der måske skulle være sub forums for alle emner, altså generelt hvad der ikke lige passer ind i f.eks. 386 eller C64 og såen.

sysadmin has reacted to this post.
sysadmin

Hej igen @brostenen

Du har en rigtig god pointe der, så nu er der oprettet en Sub-Forum til alle Hovedkategorierne i vores Forum - tak for input

/niels