Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Skift af kondensatore i CD32

Vil lige dele lidt billeder fra dengang min CD32 fik nye kondensatore. Beklager igen, at mit mobilkamera ikke er helt godt.. Bemærk de to 1000uF kondensatore ved kontakten, de er monteret forkort/omvendt, fra fabrikken, derfor buler de lidt i toppen. De sidder hvor 5V forsyningen kommer ind. Efter vask, fik printet en tur i ovnen på 60-70 grader i en halv times tid, på varmluft. Først vasket i eddike med vatpinde og tandbørste, hvor et par kondensatore havde lækket, derefter vasket i almindelig vand med Ajax, skyllet godt af for sæbe og blæst nogenlunde tør med trykluft, inden den kom i ovnen. Det er vigtigt at alle sæberester er skyllet af, de det kan være elektrisk ledende, når det tørrer. Det er også vigtigt at få så meget vand af som muligt, inden printet kommer i ovnen. Det ser dumt ud, med hvide kalkpletter bagefter.. Det kan dog undgås, hvis man skyller med demineraliseret vand og isopropylalkohol. Kickstarten er afmonteret under vask og tørring, man bør fjerne kredse i sokler, når man benytter denne metode.

Jeg har en CD32 mere, der er købt kondensatore hjem til, når den skal have en tur, skulle der gerne blive lavet en lille film om det :)

Uploaded filer:
  • 2018-09-30-10.39.15.jpg
  • 2018-09-30-10.39.30.jpg
  • 2018-09-30-10.39.41.jpg
  • 2018-09-30-11.37.12.jpg
  • 2018-09-30-13.46.57.jpg